Ucapan Selamat Hari Raya Aidilfitri. Miku


Harini nak kongsikan mengenai ucapan Selamat Hari Raya Aidilfitri. Aku masa muda-muda dulu selalu simpan ucapan selamat hari raya dalam handphone. Masa tu pakai handphone nokia skrin hitam putih tu. Bila memory dah penuh dah tak boleh save dalam handphone, gigih duk salin di buku 555 warna kucing (siap dengan warna lagi aku ingat lol) ucapan selamat hari raya. Tapi sekarang buku tu dah hilang entah kemana lah.

Sekarang zaman millenium semua nak canggih. Mana ada dah orang hantar ucapan selamat hari raya Aidilfitri pakai mesej. Semua nak via whatsApp, WeChat, Facebook, Twitter etc kan? Nak buat ayat bombastik untuk hantar ucapan Selamat hari Raya Aidilfitri ke kawan tak reti, so kita google je terus jumpa apa yang dicari tu. Tak perlu lagi buku 555 warna kuning tu.

Korang yang nak hantar ucapan Selamat Hari Raya Aidilfitri untuk sahabat handai boleh pilih mana-mana ucapan dibawah yang berkenan di hati.=D

Tangan dihulur maaf dipinta, 
Erat hubungan sesama kita, 
Semoga gembira di hari yang mulia ini, 
Salah dan silap harap dimaaf, 
Selamat Hari Raya Aidilfitri, 
Maaf Zahir dan Batin.

Seiring salam seharum ganja 
Kasih sebening heroin, 
Dengan hati seputih syabu, 
Walaupun ada dosa sekecil extacy. 
Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin.

Satu Syawal menjelang tiba, 
Takbir bergema mengegarkan jiwa, 
Sekiranya ada salah dan dosa, 
Ampun dipinta dihari mulia. 
Selamat Hari Raya maaf zahir dan batin.

Gemersik takbir mengundang hiba, 
Salam diutus tanda ingatan, 
Syawal dinanti menjelang tiba, 
Salam diutus pohon kemaafan. 
Maaf zahir dan batin.

Cahaya ramadam berlalu pergi, 
Menyambut tibanya Aidilfitri, 
Ampun maaf segala peri, 
Semoga ikatan kekal dihati. 
Selamat Hari Raya Maaf zahir batin.

Andai jemari tak sempat berjabat, 
andai raga tak dapat bertatap, 
seiring beduk yang menggema, 
seruan takbir yang berkumandang, 
ku aturkan salam menyambut 
hari raya idul fitri, 
jika ada kata serta khilafku membekas lara, 
mohon maaf lahir dan batin.

Jika jiwa sebening air, 
maka jangan keruhkan. 
Jika hati seputih awan, 
jangan mendungkan. 
Raih kemenangan dengan saling bermaafan. 
Selamat Hari Raya Idul Fitri.

Ramadhan bakal beransur pergi, 
Syawal menjelma di aidilfitri, 
Seikhlas hati menyusun jari, 
memohon dimaaf kekhilafan diri, 
Salam Aidilfitri, maaf zahir batin

Jambangan indah lagi Berseri, 
Mnjadi hiasan diAidilfitri, 
SMS dkirim pengganti diri. 
Tanda ingatan tk lupa dihati, 
SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI MAAF ZAHIR BATIN

Ketupat pulut di atas para, 
Hendak direbus di tepi perigi, 
SMS dihantar pengganti kad raya, 
Tanda ingatan tak luput di hati. 
Selamat Hari Raya Aidilfitri, 
Mohon maaf Zahir & Batin.

Tiba kita di musim perayaan, 
Ramai juga yang shopping sakan. 
Salam lebaran daku ucapkan, 
Di hari raya saling bermaafan. 
Salam aidilfitri, maaf zahir dan batin.

Kian Berlabuh Tirai Ramadhan, 
Lambaian Syawal Kian Dinanti, 
Luhur Hati Ikhlas Kemaafan, 
Semoga Kesalahan Dimaafi, 
Selamat Hari Raya, 
Maaf Zahir Batin.

Di Aidil Fitri Mulia, 
Maaf Dipinta andainya TERkasar Bahasa 
TERsilap bicara 
TERmarah yg x kena 
TERtanya yg x tentu hala 
TERsasul yg x sengaja 
TERpukul kat mana2 
TERpinjam harta benda 
TERmoody x semena2 
TERumpat bila2 & macam2 lg yg TERsalah & TERsilap. 
SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Lapar Puasa Terketar2, 
Bila berbuka lega rasanya, 
Kad raya tak sempat nak hantar, 
SMS pun kira oklah ye…!

Sepuluh jari tersusun rapi, 
Bunga melati pengharum hati, 
SMS dikirim pengganti diri, 
Memohon maaf setulus hati, 
Mohon Maaf Zahir Dan Batin.

Malam-malam lihat lampu jalan, 
tengok-tengok hantu raya, 
hati-hati diatas jalan, 
supaya selamat pulang beraya.

Bulan ramadhan bulan yang mulia, 
di sambut dengan hati yang gembira, 
kini syawal semakin menjelma, 
tangan ku hulurkan maaf dipinta…

Ada mata pandanglah keindahan, 
Ada mulut berbudilah pertuturan; 
Ada hati berilah kesayangan, 
Ada salah silap silalah maafkan.

Terlebih bisa tutur bicara, 
Disimpan jangan ampun dipinta, 
Syawal dinanti kan kunjung tiba, 
Ikhlas dari hamba yang cantik jelita.. ;b

Cincin disarung hati berdebar 
Jarinan lembut wajah terhias 
Ramadan disambut penuh sabar 
Aidilfitri disambut dengan meriah

Sungai disusur sehari-hari 
Dalam gelap menangkap ikan 
Kami menyusun sepuluh jari 
Salah dan silap harap maafkan

Sebelum lidah keluh, 
sebelum hati kembali membeku, 
sebelum tangan kaku & sulit hanya untuk sekedar minta maaf lewat sms 
& sebelum semua operator sibuk.. 
MOHON Maaf atas semua khilaf yg ku lakukan

Buat meriam pasang pelita, 
Asap keluar bunyi tak de, 
Ucapan raya maaf dipinta, 
Harap tak de yang mengguris jiwe.

Ketupat pulut di atas para, 
Hendak direbus di tepi perigi, 
SMS dihantar pengganti kad raya, 
Tanda ingatan tak luput di hati. 
Selamat Hari Raya Aidilfitri, Mohon maaf Zahir & Batin. 





Sambutan Hari Kemerdekaan ke-57

Sambutan Hari Kemerdekaan ke-57 pada tahun ini menampilkan satu keunikan apabila salah satu baris lirik lagu Warisan, 'Malaysia.... Di Sini Lahirnya Sebuah Cinta' yang dipopularkan oleh Allahyarham Sudirman Haji Arshad dipilih menjadi tema sambutan Hari Kemerdekaan Ke-57. Logo Hari Kemerdekaan untuk tahun ini dipilih daripada 1,586 hasil ciptaan peserta Pertandingan Mereka Cipta Logo Hari Kemerdekaan ke-57.
Semoga pemilihan tema 'Malaysia... Di Sini Lahirnya Sebuah Cinta' ini dapat menyemai serta menyemarakkan rasa cinta kepada negara dalam diri setiap rakyat Malaysia. Ia juga diharap dapat memberikan kesan mendalam dan melahirkan semangat kecintaan terhadap negara di dalam hati setiap rakyat Malaysia. Secara tidak langsung dapat mewujudkan masyarakat yang cintakan negara dan sanggup berkorban demi menjamin keamanan, kemajuan, kesejahteraan dan kemakmuran negara yang kita kecapi selama ini akan berterusan pada jangka masa panjang.


RASIONAL LOGO


Jalur Gemilang yang sedang berkibar megah menjadi inspirasi kepada logo ini. Ia merupakan satu perlambangan kepada negara Malaysia yang merdeka dan berdaulat.

Angka 57 membawa maksud ulangtahun ke-57 kemerdekaan Malaysia. Sekaligus menjadi lambang kematangan negara dibawah kepimpinan yang mantap, berinovasi serta berwawasan yang boleh disaksikan menerusi pembangunan, kecermerlangan dan kemakmuran yang dikecapi secara berterusan.

Angka 57 yang diberikan sentuhan retro, menjadi refleksi kepada tarikh keramat kemerdekaan negara pada tahun 1957, mencerminkan impian dan harapan serta semangat cintakan negara yang tidak berbelah bagi rakyat terdahulu, semoga menjadi pedoman dan panduan kepada generasi Malaysia hari ini terutama golongan muda.

Kibaran Jalur Gemilang menyelimuti angka 57 turut mencerminkan kemakmuran dan keamanan negara yang telah wujud sejak mencapai kemerdekaan pada tahun 1957, berupaya dikekalkan sehingga ke saat ini dengan sokongan dan dukungan kuat oleh rakyat berbilang etnik dan kepercayaan yang bergabung menjadi satu masyarakat Malaysia yang unik dan bertoleransi.

Bulan sabit dan bintang berbucu 14 melambangkan kedaulatan negara, menjadi kewajipan setiap pemimpin dan rakyat untuk terus memelihara dan mengekalkannya.

Tema 'Malaysia.... Di Sini Lahirnya Sebuah Cinta' diletakkan pada sudut bersesuaian dengan rekabentuk logo bagi menyokong kekuatannya dari segi imbangan, maksud dan nilai estetika.

MAKSUD WARNA LOGO

Warna Merah - Lambang keberanian dan kesetiaan pada negara yang tercinta.

Warna Biru - Lambang penyatuan dan keharmonian antara kaum.

Warna kuning - Lambang kedaulatan negara dibawah naungan Raja Berpelembagaan dan diterajui kepimpinan yang prihatin dengan pencapaian negara serta keperluan rakyat.

Warna putih - Menjadi perlambangan kepada kejujuran, ketelusan dan komitmen serta kerjasama yang erat di antara pemimpin dan rakyat.


Lirik: Malaysia.... Di Sini Lahirnya Sebuah Cinta

Cinta
Cinta kepada nusa
Kini dan selamanya
Tak berbelah bagi

Cinta bergema
Sejarah kebangkitan
Semangat bagai pahlawan
Alangkah oh bertuahnya

Kita
Punya rasa yang dalam
Pada pertiwi ini
Kita terus berganding ke mercu

Chorus
Di sini lahirnya sebuah cinta
Cinta yang semarakkan
Penyatuan kita semua
Di sini lahirnya sebuah cinta
Curahkan sepenuhnya
Jasa dan budi kita

Segala cabaran
Kita terus tempuhi
Jangan ada yang leka
Tetap berjuang

Di sini lahirnya sebuah cinta
Cinta yang semarakkan
Penyatuan kita semua
Di sini lahirnya sebuah cinta
Curahkan sepenuhnya
Jasa dan budi kita

Ayuhlah berbakti
Hingga akhirnya

Selamat Menyambut Ulangtahun Kemerdekaan Malaysia kali Ke 57.
Malaysia... Di Sini Lahirnya Sebuah Cinta

Vocaloid Miku Levan Polka

My cartoon show 

Vocaloid Miku Levan Polka
Song
[]
[]
<>


Lyric

Hra-tsa-tsa, ia ripi-dapi dilla barits tad dillan deh lando.
Aba rippadta parip parii ba ribi, ribi, ribiriz den teahlando, 
La barillaz dillan deiallou ara va reve reve revydyv dyvjavuo
Bariz dah l'llavz dei lando dabaoke dagae gadae due due dei ia do
Hra-tsa-tsa, ia ripi-dapi dilla barits tad dillan deh lando.
Aba rippadta parip parii ba ribi, ribi, ribiriz den teahlando, 
La barillaz dillan deiallou ara va reve reve revydyv dyvjavuo
Bariz dah l'llavz dei lando dabaoke dagae gadae due due dei ia do

Arattzattza ya ribiraririn raba rittan rindam denrandu
Waba rittatta parippari pariri ribiribi risutan denrandu
Yaba rindan tenran deiaroo waraba dubudubudubu deiebu
Ra rittan dinran denrandu tatatataduuduu deiabuu
Rattzattza ya ribiraririn raba rittan rindam denrandu
Waba rittatta parippari pariri ribiribi risutan denrandu
Yaba rindan tenran deiaroo waraba dubudubudubu deiebu
Ra rittan dinran denrandu tatatataduuduu deiabuu

Animal pop up







Instruction

1. The paper pattern
Print the paper pattern on the paper of A4 size.
Cut the printed paper into four sheets.

Preparation to cut2. Preparation to cut 
The cardboard for the animal is made a fold lengthwise.
The paper pattern is folded from center line, too.
The paper pattern is put on the cardboard, and 2-3 places are fixed with the stapler.

3. Fold line
Trace with a ball-point pen from over of the paper pattern, and a fold line is given. 
Trace with both sides of the right and left as well.

4. Eyes and nostrils
The hole of the eyes are made.
A hole is made with a punch, or it is clipped by using the cutter.

cut5. Cut
Cut The shape of the animal.
First, clip the part of the jaw with the scissors.
The line of the head-tail cuts either from the one which is easy to cut by you.
Don't care even if it deviates a little.

face is folded6. Fold
The part of the animal's face is folded in the back and the one for the opposition.
"The overlap width" of a foot to put on the mount is folded, too.

7. Mount
The animal is pasted on the mount with adhesive.
The mount paper is folded at the side.
The position where an animal doesn't protrude is ascertained when it tried to leave an animal in the mount and a mount was folded.
A leg is put first, and the fold line of the mount is made to pile up with the line on the back viewed from the top, and one of the feet has already been put, too.

8. Message paper
The size of the message paper which the animal has is about 2.0-2.5 * 4.0-4.5cm.
Make a slit in the paper about 2mm, and put with the slit of the animal's hand.

completed9. Completed
It is completed.
The card which the animal who has a card from the card jumps into.
Could it be done well?

(Attention!)
WOODPECKER STUDIO possesses the copyright of the design of the animal card and the paper pattern.

Kirigami cute


Simple and cute  pop up card special by Eloole. 3 choice of cards, male with female partner, male + male, and female + female. Free printable template to download.

Want template go check this site -------->http://www.eloole.com/ielooleyou/



Search This Blog

- Copyright © 2013 Ammar Hakim - Hatsune Miku - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -